1

Temat: Zębatki KTM 690 SM

Zastanawiam się nad zmianą zębatek w moim 690SM. Generalnie chcę skrócić przełożenia tylko nie chcę przy tym przesadzić. Jaką konfigurację polecacie?
W SM-ei standardowo jest 16/40, w SMC 16/42 więc te przełożenia nie powinny być za krótkie. Z kolei 15/45 jest w 690 Enduro, nie będzie to za krótkie przełożenie na asfalt?. Pytanie czy można iść dalej i dać np. 15/42, 15/45, 16/45, 16/48?
Jaka jest zasada - lepiej dać większą zębatkę na tyle czy mniejszą na przodzie, ma to jakieś znaczenie?

EXC-F 250
Tymczasowo bez supermoto

2

Odp: Zębatki KTM 690 SM

Moim zdaniem jeżeli mieszasz już zębatkami to w ten sposób aby w miarę zachowac ori układ geometryczny łańcucha- w znaczeniu tak aby łańcuch miał podobne prowadzenie, żeby nie obcierał o wahacz itp.

Co do zmiany przełożeń, miałem sm i mam smc, co konkretnie chcesz osiągnąc ??

SMCR AKR
_____________________________
Kruszywa/budowa dróg 693 294 502

3

Odp: Zębatki KTM 690 SM

kwkm napisał/a:

Co do zmiany przełożeń, miałem sm i mam smc, co konkretnie chcesz osiągnąc ??

Generalnie chcę dodać trochę wigoru mojemu SM-owi nawet kosztem skrócenia przełożeń.
Wyczytałem, że 690 ma zblokowany 2 i 3 bieg a zrobienie wersji open to dosłownie chwila. Bawił się ktoś w to odblokowanie?
Trzeba też będzie pomyśleć nad wydechem.
Jakieś jeszcze mody znacie?

EXC-F 250
Tymczasowo bez supermoto

4

Odp: Zębatki KTM 690 SM

U siebie, w SMC zmieniłem przednią zębatkę na 15, oryginał 16/42.
Dużej różnicy nie czuć, ale jest trochę żwawszy i łatwiej odrywa przednie koło od ziemi.
Na v-maxie mi nie zależy, nie jeżdżę po autostradach, a mocy nigdy za wiele.
Na razie więcej nie będę kombinował, ale przy zmianie napędu założę 15/44

0,654l SMC AKR

"Dialogi nie dobre... Bardzo nie dobre dialogi są.
Proszę pana... Yyyy... W ogóle brak akcji jest. Nic się nie dzieje. Proszę pana..."