Temat: Przerabianie Yamahy DT 125r na SM
Witam. Czytałem juz troszkę i szukałem na forum i niestety nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytania. Mianowicie chciałbym przerobić moja DT 125r z enduro na supermoto. Wiem ze wielu z Was powie mi ze to bez sensu i benda radzić " sprzedaj tego i kup oryginalne supermoto" ja jednak powiem ze moto jest ze mna juz jakis czas jestem do niego przywiazany i mam juz wiekszosc czesci potrzebnych do przeróbki.
Na razie motor wygląda tak
[url]http://zapodaj.net/ba7a81c8c01b.jpg.html[/url]
ale chciałbym do niego wcisnac koła Excela
[url]http://zapodaj.net/72ec122673c8.jpg.html[/url]
i mam nadzieje ze będzie wyglądać mniej więcej tak
[url]http://zapodaj.net/deec9bf3948c.jpg.html[/url]
DO tego przednie zawieszenie bedzie zmienione na Upsa z YZ 450. Koła, pochodza od DRZ 400. na poczatku problemem był napęd gdyż w Dt standardowo łańcuch to 428 w DRZ natomiast 520 Jednak udało mi sie wygrzebać w necie informacje ze zębatka od DT 200 jest na łańcuch 520 i będzie pasować do 125. wiec ten problem rozwiązany. Kolejnym problemem była srednica ośki. w przednim kole łożyska sa pod ośke 20mm tył z teszta tak samo. DT 125 z przodu ośke ma 16mm ( to nie problem bo jak wspominałem całe przednie zawieszenie bedzie od YZ gdzie ośka tez jest 20mm wiec kolejny problem znika) z Tyłu w Dt ośka ma standardowo 20mm wiec tym bardziej problemu nie ma :) Problem zaczyna sie dalej przy dystansach. teraz pytanie. jak to zrobic. Przymierzałem ostatnio i zakładałac koło na ośce bez zadnych dystansów przesuwałem je tak aby opona z jednej i drugiej strony miała taki sam dystans do waha. czy dobrze robiłem?? Jeśli tak jak moge rozwiązac problem tylnego hamulca gdyż mocowanie jest za krótkie i musiał bym dac dodatkowy dystans który z kolei spowoduje ze mocowanie hamulca nie bedzie miec oparcia na blokadzie na wahaczu czyli zacisk będzie krecic sie razem z kołem ....
Przepraszam ze sie rozpisałem ale mam nadzieje ze wyjaśniłem w miare zrozumiale i Ktos moze mi pomoze ;)