1

Temat: FCR cieknie

Mam taki oto mały problemik. Jakiś czas temu zaczęła mi kapać benzolina z drenażu komory pływakowej (ten wypust z dołu), rozebrałem gaźnik, pooglądałem wszystko i oprócz zużytego o-ringu zaworka iglicowego wszystko było w porządku. Założyłem więc nowy oring, ale zbyt wiele to nie dało. Zauważyłem, że kapie kiedy moto jest przechylone na lewą stronę - sprawdziłem jeszcze raz pływaki (to by mi pasowało) przez włożenie do słoika z benzyną ale wyglądają ok. Iglica nie ma śladów zużycia, pływaki są dobrze ustawione (krawędzie równoległe do krawędzi gaźnika), a gdy dmucham w dolot paliwa i przechylam gaźnik wyraźnie wyczuwam moment zamknięcia zaworku. Gaźnik jest oczywiście czysty, pływaki się nie blokują a śrubka do opróżniania komory domyka dobrze. Co pominąłem? Czy to może jednak pływak w nawalił?

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

2

Odp: FCR cieknie

Jeśli oring i zaworek iglicowy masz w porządku to zostaje tylko poziom paliwa który powinien wynosić 9mm.

Ja mam wszystko na tip-top i czasem lubi mu się przelać na postoju- nie wiem od czego, ale jest to sporadyczne.

joł

3

Odp: FCR cieknie

Jest jeszcze oring w gnieździe zaworka iglicowego - inaczej mówiąc filtr paliwa.

Oprócz tego sprawdziłbym czy ta śrubka którą spuszczasz paliwo z gaźnika nie jest już wyruchana.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

4

Odp: FCR cieknie

No właśnie ten oring miałem na myśli :)

5

Odp: FCR cieknie

Oring w gnieździe wymieniłem. Śrubkę do spuszczania paliwa też sprawdziłem, jest ok. Zresztą jak gazior jest w pionie to mogę nim potrząsać i nie cieknie, problem jest tylko przy przechyleniu w lewo. W sumie jedyne co mi przychodzi do głowy to poziom paliwa.. sprawdzę to jeszcze raz, ustawiałem go metodą "do równoległego", bez mierzenia wysokości.

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

6

Odp: FCR cieknie

Update: zrobiłem taki test - celowo ustawiłem za niski poziom paliwa na pływakach. I zgadnijcie co.. dokładnie to samo, cieknie po przechyleniu w lewo. Posprawdzałem też wszystko drugi raz, wszystko niby ok. Pływaki też są szczelne. Zrobiłem też taki manewr: podłączyłem przezroczysty wężyk do upustu paliwa z komory i odkręciłem śrubkę żeby sprawdzić poziom paliwa w środku. W obu przypadkach, czyli dobrze ustawionych pływakach i celowo rozregulowanych poziom paliwa był podobny i za wysoki. Chyba skończyły mi się pomysły.

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)

7

Odp: FCR cieknie

Oring jaki założyłeś jest przeznaczony do kontaktu z paliwem? Kiedyś zrobiłem uszczelkę do krnistra ze zwykłej dętki i puchła jak diabli.
No i przede wszystkim przy jak mocnym przechyleniu motocykla ulewa się paliwo?

8

Odp: FCR cieknie

miodzik napisał/a:

No i przede wszystkim przy jak mocnym przechyleniu motocykla ulewa się paliwo?

Za pewne, jak stoi na stopce bocznej

9

Odp: FCR cieknie

Miałem podobnie do niedawna, był to źle ustawiony poziom paliwa w gaźniku, wystarczyło wygiąć blaszke łączącą zaworek iglicowy z pływakiem i jest dobrze :)

Husqy SMR-R 450

10

Odp: FCR cieknie

Oring założyłem oryginalny, keihinowy. Na pewno nie cieknie, zdjąłem obudowę komory pływakowej i ręcznie sterowałem pływakami - odcina dopływ paliwa skutecznie i w odpowiednim momencie. Co do przechyłu Aleksander.mx trafił, na stopce bocznej. Poziom paliwa jest ok, nawet dla testu celowo ustawiłem za niski i bez zmian.

http://bikepics.com/members/rr666/
XF650 -> LC4 SM+E -> Z1000 -> EXC400 E+SM -> Transalp 600 '96 (jeszcze kiedyś SM kupię!)