1

Temat: Wałek wyrównoważający LC4

Witam,

Te moje Lc4 mnie zamęczy, a ja niestety chyba was - od razu przepraszam :-)
Moto jeździ, wkręca się i zapierdziela bardzo dobrze. Jedynie co mnie niepokoi to odgłosy z silnika - dokładnie z prawej strony, dół. Jest to stukanie i szumienie, jak słyszałem inne dwa LC4 to tego nie zauważyłem. Ktoś w rozmowie proponował sprawdzenie wałka wyrównoważającego (w moim LC4 640 chyba już jest, gdyż jest to rok wg VIN 2004, a dok 2005). Moje pytanie brzmi - czy można tam coś źle złożyć/założyć i jakie będą tego objawy - bo nie wiem czy nie za bardzo nie trzęsie moim moto - przednie zawieszenie i koło wibrują i drgają strasznie, aż brzęczy zabezpieczenie klocków hamulcowych.
Boje się trochę to olać, bo wykosztowałem się strasznie na remont - prawie 4000zł i proszę o podpowiedzi i sugestie.

http://www.youtube.com/watch?v=4H0w5DHh0w8

Yamaha WR450F - Brudas
KTM 690 SMC-R - SM

2 Ostatnio edytowany przez michal_lc4 (2012-06-17 12:26:37)

Odp: Wałek wyrównoważający LC4

mrximry napisał/a:

nie wiem czy nie za bardzo nie trzęsie moim moto - przednie zawieszenie i koło wibrują i drgają strasznie, aż brzęczy zabezpieczenie klocków hamulcowych


Mam tak samo w 625 SMC z 2004,wszystko brzęczy na postoju aż wstyd ha ha ;-)

SMC 625 '04 -> TDM900 -> ...??
https://www.bikepics.com/pics/2013/02/14/bikepics-2516302-full.jpg

3

Odp: Wałek wyrównoważający LC4

Czyli tak ma być Proszę, niech ktoś coś podpowie.

http://www.youtube.com/watch?v=4H0w5DHh0w8

Yamaha WR450F - Brudas
KTM 690 SMC-R - SM

4

Odp: Wałek wyrównoważający LC4

Na odległość to można zgadywać. Fakt, że LC4 mocno wibruje, ale są też znane problemy z łożyskami wałka lub luzowaniem się jego śrub (takie 3 mocujące do zębatki).
Wszystkie 640 mają wałek wyrównoważający, chyba, że ktoś go wyjmie.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

5

Odp: Wałek wyrównoważający LC4

mój tak samo stuka szumi i trzęsie jak stary traktor ;)

KTM 640 LC4 2000r SM | Wheeeeeeeeeeeeeeeeelie ;)

6

Odp: Wałek wyrównoważający LC4

Witam,
Więc chyba zdejmę ten dekiel po lewej stronie i zobaczę co tam widać. Czyli dobrze sprawdzić łożyska wałka i jego śruby, a czy można go źle zamontować?

Pozdrawiam

http://www.youtube.com/watch?v=4H0w5DHh0w8

Yamaha WR450F - Brudas
KTM 690 SMC-R - SM

7

Odp: Wałek wyrównoważający LC4

Powinien być ustawiony na znak względem zębatki na wale, teoretycznie to można by spieprzyć.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

8

Odp: Wałek wyrównoważający LC4

Witam,

Wałek wyrównoważający jest ok, jego łożyskowanie i ustawienie także ok. Tak samo sprawa wyglądała ze sprzęgłem i magneto - tam nie było żadnych problemów.
Okazało się, że za stukanie i szumienie odpowiedzialna jest tulejka na wałku rozrządu (podobno popychająca krzywkę) - dostałem takie info przez telefon, sam tego nie widziałem. Koszt takiej tulejki coś koło 82zł.
Problem jest jedynie taki, że podobno porysowała wałek rozrządu (jednak nie powinno to stanowić problemu).
Mam pytanie, czy ktoś ma do sprzedania wałek rozrządu do LC4 640 2004/2005r?
Jakie to są koszta takiego wałka nowego - do WR450F dawałem coś koło 500zł, a tu??

Pozdrawiam

http://www.youtube.com/watch?v=4H0w5DHh0w8

Yamaha WR450F - Brudas
KTM 690 SMC-R - SM

9

Odp: Wałek wyrównoważający LC4

To o czym piszesz to mimośród dekompresatora. Być może nie ma sprężynki, która powinna go napinać (taka mała). Trzeba sprawdzić, czy współpracujące z nim (niewymienne) elementy  na wałku nie są uszkodzone zużyte. Trzeba też spr. stan rolki dźwigienki zaworowej z którą współpracuje ten element (tzn. wydechowej).
Najlepiej wrzuć zdjęcia wszystkich tych elementów.

Koszt wałka w ASO to ok. 700-800 zł. Niestety ciężko kupić dobry używany wałek do LC4, bo często właśnie jest zużyty przy mechanizmie dekompresatora (wytarty kołek oporowy na wałku współpracujący z tym mimośrodem).

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

10

Odp: Wałek wyrównoważający LC4

walek wyruwnazajacy ma lozysko w deklu
Jesli jest za luzne na walku to walek potrwafi sie obracac w wlozysku powodujac szum gdy zmieniaja sie obroty silnika
sprawe zalatwia LOCTITE 638

11

Odp: Wałek wyrównoważający LC4

Wałek rozrządu do Lc4 kosztuje 850zł w serwisie Ktm-a,używki radzę nie kupować!Pozdro.

Rafał - KTM LC4 640

12

Odp: Wałek wyrównoważający LC4

odkopię kotleta co by nie zaśmiecać forum.

otóż dobiegały do mnie dziwne dźwięki spod lewego dekla, zdjąłem go i okazało się że łożysko w deklu potrafi sie przycinać delikatnie, natomiast sam wałek ma delitane luzy, tzn można nim ruszać dokładnie tak jak na poniższym filmiku:
[url]http://www.youtube.com/watch?v=EI9_rerOEE8[/url]
pytanie czy tak może być? czy jest też wywalone drugie łożysko?
drugie pytanie czy te łożysko z dekla muszę kupić w KTM'ie (ok. 70 zł) czy mogę zwyczajnie dobrać w sklepie z łożyskami identyczne?
PS. jak wyciągnąć te łożysko z dekla bez ściągacza a w mało inwazyjny sposób ?

13

Odp: Wałek wyrównoważający LC4

Tak czy siak trzeba zmienić oba. Z tego co pamiętam to kupowałem je poza ASO.
Co do wyciągania to raczej bez ściągacza się nie obejdzie - przynajmniej jeśli nie chcesz ryzykować uszkodzeń pokrywy. Ew. możesz spr. solidnie rozgrzać dekiel w tej okolicy, ustawić tak, aby był dobrze podparty (n.p. na krawędzi stołu) i strzelić z góry gumowym młotkiem - jest spora szansa, że wyjdzie w ten sposób. Ale musi być solidnie rozgrzane.
Zresztą tak czy siak tego drugiego nie wydłubiesz bez ściągacza - z tamtym jest dużo gorsza przeprawa.

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...

14

Odp: Wałek wyrównoważający LC4

dzięki Adam czyli do wymiany idą oba, możesz polecić jakiś sklep z łożyskami najlepiej na Mokotowie gdzie mógłbym je sobie dobrać?
drugie pytanie dysponujesz może ściągaczem i chciałbyś się nim na jeden wieczór podzielić za flaszkę ? ;)

15

Odp: Wałek wyrównoważający LC4

Hej,
akurat Mokotowa nie znam pod tym kątem - podejrzewam, że każdy sklep z łożyskami się nada - najwyżej ściągną. W Wawie od ręki powinieneś móc to dostać na Jaktorowskiej, ale niekoniecznie to najtańsza opcja. Numery powinny być podane w katalogu.
Co do ściągacza - mógłbym od kolegi pożyczyć, ale polecam zakup własnego - te tańsze to jakieś 40zł a może się często przydawać (dostaniesz w sklepie z łożyskami), łatwo też uszkodzić, czasem trzeba w nich coś podszlifować żeby chciały zęby łapać...

Jak będziesz wkładał nowe łożysko do dekla to uważaj na jedną rzecz, na której sam się mało nie przejechałem: zewnętrzna powierzchnia dekla w miejscu gdzie jest łożysko nie jest dokładnie równoległa (minimalna odchyłka) w stosunku do gniazda tego łożyska. Czyli jak położysz dekiel na prasie i będziesz chciał wcisnąć nowe łożysko to będziesz je wciskał krzywo.

Jeśli będziesz grzał dekiel pamiętaj aby wyjąć zeń uszczelniacz od osi wału. Najlepiej od razu dać nowy, bo odpowiada za smarowanie korbowodu (ok. 11zł w ASO)

Od strony silnika możesz spotkać łożysko kulkowe (starszy model) albo rolkowe (nowszy, bodajże od HF), są zamienne, więc nawet jeśli masz kulkowe to możesz sobie "zupgrade'ować" je do rolkowego. Rolkowe zdecydowanie łatwiej wyciągnąć. Nie mam zielonego pojęcia jak wyciągnąć z karteru łożysko kulkowe, bo nie bardzo jest jak doń podejść - w.g. mnie najwredniejsze do wyjęcia łożysko w całym silniku.
Na pewno będziesz musiał odkręcić zębatkę z wału. Sprawdź przy okazji zębatkę od wałka, bo ponoć czasem lubi dostawać luzu na śrubach.

pzdr, Adam

lc4.pl - nowa strona pomarańczy
Najczęstszą przyczyną problemów z LC4 jest właściciel...