1

Temat: KTM EXC 525 Serwis

Witam, rozglądam się za SM w większej pojemności pomijając XTX, FMX czy DRZ. Oczywiście biorę pod uwagę LC4 640 i 625 ale chciałbym zaczerpnąć wiedzy o KTM EXC 525. Jak wygląda sprawa z serwisami wiem, że tłok co 150 mth(?). Co ile wymiana oleju? Robię w ciągu sezonu od 5 do 9 tyś km i jeżdżę tylko w mieśćie. Zzy ten motocykl da rade przejechać cały sezon bez grubszych napraw trzymając się regulacji zaworów i wymian oleju? Jaki jest koszt takiego remontu i wraz z wymianą tłoka co jeszcze się robi? Co ile korbowód? Prosiłbym o konkretne odpowiedzi. Z góry bardzo dziękuje.

Kupie moto :)

2 Ostatnio edytowany przez raku (2012-06-12 22:00:57)

Odp: KTM EXC 525 Serwis

A więc na temat 525 EXC
- ja wymieniam olej co 10 mth szału nie ma bo wychodzi to jakieś 500-600 km
koszt w zależności od oleju ja leje motorexa bańka 4L 200 zł na jedną wymianę wchodzi ~1600ml plus dwa filterki oleju po około 18 zł
tak więc wymiana oleju to koszt rzędu 130 zł ( w moim przypadku)
-na tłoku powinieneś zrobić około 200 mth różnie ludziska piszą, ale mówimy tu o silniku po remoncie.
- wymiana tłoka- ja ostatnio wymiana tłoka oraz uszczelniaczy zaworowych + uszczelki itp pierdoły 1500 zł z czego 800 to tłok
- co do tego ile km sprzęt polata rachunek jest prosty 500 km = 10 Mth ; 5000 km = 100 Mth itd.
- korba co dwa tłoki- koszt ok 700 zł za korbę plus koszty robocizny
-jeżeli będziesz miał sprzęta po remoncie to sezon spokojnie bez zadnych napraw poza olejem i regulacją zaworów powinieneś przelatać.
- o k***a GOLLLL!!
- oczywiście oprócz tłoka i korby dochodzi wymiana rozrządu oraz zaworów to już w zależności od warunków jak jeździsz i w jakich warunkach

#666
EXC 525 : XTZ 660 : TXT 250

3 Ostatnio edytowany przez MartinezKtm525 (2012-06-14 06:14:46)

Odp: KTM EXC 525 Serwis

Kupuj Ktm-a! EXC 525 Miałem 4 sezony, tłok wytrzymał ok 100 mth (tyle u mnie ) korba dała rade 5 lat (ok 300 mth) ale ori. Rozrzad jest kiepski w tym modelu, sezon z trudem wytrzymywał, ale koszta nie duze ok 300zł+ robota, tak pozatym, olej ,filtry, paliwo i OGIEŃ! na miasto :) Polecam, ten sprzet daje duzo radosci ...

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

4 Ostatnio edytowany przez snowboarder (2012-06-13 23:50:51)

Odp: KTM EXC 525 Serwis

ja mam 200 mth bez wymiany tłoka, byłem w serwisie KTMa po jakieś duperele, a przy pytaniach o serwis koleś posłuchał działania i o dziwo mi powiedział abym do 300 spokojnie latał lub dojeździł sezon do końca i zrobił remont - lekki szok ale skoro tak autoryzowane majstry radzą ;) coś wspominał że zna kilka sztuk które po 400 mth miały dopiero coś profilaktycznie dłubane ale to zapewne całkowicie zależne od stylu jazdy i użytkowania sprzętu ;]

z minusów jak dla mnie to spalanie on ma zajebiste - przy tak małym baku to ledwie od stacji do stacji na rezerwie ;]

btw: mały niekontrolowany ruch ręką na gazie na dołku lub po wyskoku czy czymkolwiek to prawie śmierć :)

SUZUKI DRZ 400 SM K6 ---> KTM 525 EXC SM

5

Odp: KTM EXC 525 Serwis

tłok 100-200 mth to ostra przesada, jeśli ktoś ma książkę serwisowa do EXC 525 to nie ja przeczyta 300 mth to absurd dla debili i jeśli tak mówią w serwisie to trzeba gości wysłać do szkoły tańca a nie do naprawiania motocykli. Cylinder i tłok nie służy do bicia rekordów Guinnessa  lecz do regularnego serwisowania. Nie ważne czy ktoś jeździ po ulicy czy na torze mth sa zawsze tak samo mth.

http://www.power4.pl/

power4susp@gmail.com

6 Ostatnio edytowany przez MartinezKtm525 (2012-06-14 06:13:04)

Odp: KTM EXC 525 Serwis

Marek 72 ma racje  300mth na tłoku to mit jesli jeszcze to mówia w serwisie to ja bym u nich motocykla nie zostawił!!!. Ja na pisałem ze mi WYTRZYMAŁ 100mth, ale nie polecam tak robic, bo wtedy cylinder siada duzo szybciej i zamiast wymienic tylko tłok to trzeba wymienic cały zestaw tłok+ cylinder a to juz mało nie kosztuje.. Jesli sie nie myle to serwisówka w exc 525 zalecała wymiane tłoka co jakies 50-60 mth i co tyle powinno sie to zrobic, nie wazne ze tłok ładnie wyglada, silnik cicho pracował, nie dymił itp. , ale wymiar tłoka juz napewno sie zmienił i za chwile sie okaze ze bedzie sie przewracał w cylindrze :) Podsumowujac , jesli sie kupuje wyczynowy motocykl z zamiarem nawet jazdy tylko po bułki do sklepu to i tak nalezy dbac i serwisowac go jak wyczynowy, a tak z drugiej strony, jesli nas nie stać na taki kosztowny serwis to polecam kupic sobie cos normalnego ( skuter, chopper, rower ) :)

Yamaha TT600R=> KTM 525EXC/SM=> KTM SXF250=> KTM EXCR 530 FACTORY '11 obecnie w wersji SM :)

7 Ostatnio edytowany przez dukeSebo (2012-06-14 08:33:46)

Odp: KTM EXC 525 Serwis

MartinezKtm525 napisał/a:

Podsumowujac , jesli sie kupuje wyczynowy motocykl z zamiarem nawet jazdy tylko po bułki do sklepu to i tak nalezy dbac i serwisowac go jak wyczynowy, a tak z drugiej strony, jesli nas nie stać na taki kosztowny serwis to polecam kupic sobie cos normalnego ( skuter, chopper, rower ) :)

Znów szanowne gremium fachowców myli pojęcia i jeśli mówi o "serwisowych zaleceniach" musi też wiedzieć... czym innym jest jazda po cholernie trudnym i ciężkim torze MX (bo o takiej eksploatacji mówi serwisówka) a czym innym jest zwykłe pyrkanie od świateł do świateł po zwykłym i nudnym asfalcie.

Nawet nie próbuje tu dzielić się swoimi spostrzeżeniami na temat cywilnej eksploatacji "wyczynówki" bo zaraz zostanę nazwany... DEBILEM I KOLESIEM KTÓREGO STAĆ TYLKO NA ROWER EWENTUALNIE SKUTER.

Dodam, iż moje wiedza na ten temat nie jest wyłącznie teoretyczna, a ocenianie zużycia silnika nie polega wyłącznie na osłuchaniu. Ale może takie są KTMy. hehe...

Proszę też kolegów MARTINEZKTM525 i kolegę MARKA72 o to by wypowiadali się wyłącznie w języku technicznym a swoje refleksję zachowali wyłącznie dla siebie.

Nowe wcielenie CRFy - SPRZĘT DO TURYSTYKI :))))) Super Duke 990 "R"
CRF 450 "R" SM na prawdziwych a nie udawanych modach  44.68[kM] 71.14 [Nm] na kole... to są mody a nie dysze i filterek /
Yamaha XS 360 Cafe Racer 78 rok;) CR

8 Ostatnio edytowany przez MudAndTracker (2012-06-14 08:47:09)

Odp: KTM EXC 525 Serwis

Panowie. Bez herezji....

"mth sa zawsze tak samo mth" to chyba absurd roku.....

mth do mth mogą się mieć jak 10:1.... A teraz fakty:

KTMy "u nas" na regularnym serwisie max 10mth Castrol 10W50, jeżdżone hobbystycznie poza torami cross.

1. od nowości KTM 530 2009 org. tłok  - 200mth - zero zużycia cylindra, niewiarygodnie dobry stan tłoka - płaszcz ledwo wyblakły
2. od nowości KTM 530 2008 org. tłok  - 220mth - niewielkie zużycie tłoka, idealny moment do wymiany
3. kupiony po 100mth KTM 530 2009 org. tłok - 180mth - 40mth w supermoto - zużycie cylindra w normie (skoki o 0,008), tłok już swoje dostał - wytarty płaszcz (ta czarna powłoka) - ostatni moment na wymiane.

Moje wnioski: prawidłowo serwisowana 530 (olej max 10mth) w hobby enduro powinna mieć zmieniony tłok po 200mth
Moje przypuszczenia: tłok zamiennik (u mnie Vertex - nie wygląda tak zajebiście jak org) zmienie po 150mth

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

9 Ostatnio edytowany przez snowboarder (2012-06-14 09:26:56)

Odp: KTM EXC 525 Serwis

dla 525 exc własnie sprawdzałem jak serwisówka zaleca wymiane tłoka i uwagi mam takie:
ktm zaleca wymiane oleju co 15mth dla wyczynowej jazdy więc nie wiem czy zmiana co 10mth w amatorskiej jeździe to nie jest lekka nadgorliwośc ;]

a w tabelce "FOR HOBBY USE" co 90 mth jest zalecane SPRAWDZENIE a nie wymiana tłoka

wnioski mam takie że sami nei wiecie co serwisówka zaleca :P

SUZUKI DRZ 400 SM K6 ---> KTM 525 EXC SM

10

Odp: KTM EXC 525 Serwis

KTM 530, 2009: WYMIANA tłoka 45mth sport, 90mth amator.

Co do oleju... wymieniam co 10mth, bo kosztuje mnie to 30 złotych w trosce o swój psychiczny komfort. Olej skrzyni co 2.

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

11

Odp: KTM EXC 525 Serwis

MudAndTracker napisał/a:

KTM 530, 2009: WYMIANA tłoka 45mth sport, 90mth amator.

Co do oleju... wymieniam co 10mth, bo kosztuje mnie to 30 złotych w trosce o swój psychiczny komfort. Olej skrzyni co 2.

w 525 to same filtry tyle kosztują bez wysyłki na allegro jakoś ;] jak liczyłem to u mnie wymiana z zalecanym olejem wychodzi jakieś około 100-110 zł

SUZUKI DRZ 400 SM K6 ---> KTM 525 EXC SM

12

Odp: KTM EXC 525 Serwis

Odnosnie wymiany co 15 mth to hmm.., wymienilem ostatnio po 12mth olej niby jeszcze nie stracil mocno barwy(zielony motul 300v pelen syntetyk) ale na sitkach bylo juz troche opilkow, wiec mysle ze co 10 mth nie zaszkodzi wymiana, tak jak snowboarder pisze w 525 wymiana z filtrami(zaleznie od uzywanego oleju kosztuje 110-130zl)

525 EXC

13

Odp: KTM EXC 525 Serwis

A jak sprawa się  ma w 450 i 530 już na nowszym silniku?

Ktm 690 SMC R (4sztuka :D
Can-Am Renegade 1000
Honda Crf 250

14

Odp: KTM EXC 525 Serwis

Ciekawostka - nie ukrywam. Nie sadzilem, ze 530 moze miec jakies finansowe zalety....

Ja biore Castrola z Allegro - 25zł/litr. Filtr od znajomego 14zł.

Wymiana oleju sil.: 0,6x25+14=29
Wymiana oleju skrz.: 0,9x25=22,50

W epizodzie SM zmienialem olej co ok 5-7mth. Widac bylo golym okiem, ze olej bardziej dostaje...

pozdr
Michał, Wrocław
KTM EXC-R 530 [Alpina + Beringer] => Husaberg FS 650 Force [Berginer + Adler + Power4Suspension + Akrapovic]

15

Odp: KTM EXC 525 Serwis

Tak z ciekawości Panowie - ilu z Was sprawdziło sobie definicję motogodzin? Bo założe się, że wielu tylko sądzi, że wie co to jest.
Polecam [url]http://pl.wikipedia.org/wiki/Motogodzina[/url] - fragment o maszynach o zmiennych obrotach.
Niestety smutnym faktem jest, że tanie liczniki motogodzin liczą ten parametr jak dla maszyn o stałych obrotach, co nie jest zbyt szczęśliwe.
Biorąc pod uwagę powyższe, jest dość sporo racji w tym co napisali Martinez i Marek.

pozdr,

Łukasz "Dragilla" Sacha #17