1

Temat: Tuleje koła KTM

Witam, ostatnio wywaliły mi łożyska w tylnej pieście wiec bylem zmuszony je wymienić. Chce zrobić to teraz z przodu, żeby było do kompletu. Zastanawiają mnie tylko tulejki, które w moim przypadku siedzą w kole bardzo ciasno(musiałem je wbijać młotkiem przy zakładaniu nowych łożysk) i bez pomocy narzędzi typu płaski wkrętak plus młotek nie można ich wyciągnąć. Na filmikach typu How To: widać ze w japońskich motocyklach te tulejki siedzą luźno, na tyle ze można wyciągnąć je ręką. Czy u was w Katach tez jest taki problem? Jest to niby drobnostka, ale wkurza mnie to jak cholera i nie daje spac po nocach. Chciałbym sobie co jazdę wyczyścić cały ten syf który tam wpada, przesmarować i ogień w krzaki.

2

Odp: Tuleje koła KTM

ta  oryginalnych behrów ciezko tulejki wydostac

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

3

Odp: Tuleje koła KTM

A masz jakis sposob na ich wyciagniecie? I czy nie jest tak jak wyciagniesz tulejki to ta duza tuleja co siedzi w srodku, nie zacznie sie przemieszczac? Znalazlem cos takiego:
[url]http://allegro.pl/zeta-tuleje-dystansowe-dystanse-do-kola-crf-yzf-i2346123594.html[/url]
[url]http://allegro.pl/tuleje-osi-kola-ktm-exc-sx-i2373177965.html[/url]

Warto zmienic orginalne Behra na to?

4

Odp: Tuleje koła KTM

zostaw oryginaly jak sa   czy lata nnie pamietam  oryginalne piasy  ikola juz dawno poszly do zyda ;)

suzuki ts50-->yamaha xt125x-->ktm lc4 SM HF-->ktm exc530sm-->ktm 450 smr :D

KTM the best fuck the rest

5

Odp: Tuleje koła KTM

Chyba zrobie tak: Kupie jakis dobry wodoodporny smar, wydlubie te tulejki, sprobuje je troche zeszlifowac po srednicy, napakuje tego towotu full, zaklepie z powrotem, i mam nadzieje ze woda, piach i inne syfy sie tam nie dostana

6

Odp: Tuleje koła KTM

Wznowie jeszcze ten temat bo spac po nocach nie moge. Macie jakies patenty na zdejmowanie tych tulejek?

7 Ostatnio edytowany przez zioleczko450 (2012-06-02 23:51:44)

Odp: Tuleje koła KTM

nic nie szlifuj, będzie chała. Ja mam takie coś zrobione:na stare aluminiowe tulejki mam wprasowaną bieżnie ze stali kwasoodpornej.
Znajomy tokarz magik mi takie coś wykonuje. To że łożysko dostaje luzu spowodowane jest tym, że dostaje sie tam woda. Woda dostaje się, bo simering wyciera rowek w tuleji - tam gdzie jej dotyka. Także tu jest pies pogrzebany. Ja na takim secie z kwasiakową bieżnią zrobiłem ponad 90h w terenie = rzeki, błota, topienia, kałuże i woda wszelkiej maści i koło nie miało luzu. Przypuszczam, że to jeszcze jeździło, bo motor w którym to miałem poszedł do żyda. Jutro rano zrobię zdjęcia bo mam jeszcze jeden taki na podmiankę, to wrzucę pokaże Ci o co chodzi

8

Odp: Tuleje koła KTM

Co do zdejmowania to od wewnątrz piasty długa rura, i delikatnie naokoło pukasz i tuleja wychodzi bez pierdnięcia. Jeśli masz łożysko mocno wysrane to musisz uważać, żeby zewnętrzna bieżnia nie została w piaście.

Dodaje fotki mojego patentu i uwierz jakbyś takie coś ogarnął to na długi dłuuuugi czas nie będzie martwił Cię problem ciasnych tulejek, bo zdążysz o nich zapomnieć.

Foto 1: Tuleja zużyta fabryczna aluminiowa ---> patrz rowek (alu szybko się wyciera)
Foto 2 Tuleja z kwasiaka na mojej tulei

http://img266.imageshack.us/img266/6736/img6119ais.jpg

http://img6.imageshack.us/img6/8678/img6122a.jpg

9

Odp: Tuleje koła KTM

Kurde, dzieki wielkie, postaram sie ogarnac cos takiego

10

Odp: Tuleje koła KTM

potwierdzam patent, tez cos takiego robilem w poprzednim moto i sie sprawdzilo, pozatym allbals ma w ofercie takie tulejki stalowo-aluminiowe ale za sporo wieksza cene niz robota tokarza.

hybryda