Niby 30st jest dopuszczalne, ale wszystko zależy od krzywizny płaszczyzny bla bla bla... Na przeglądzie pewien służbista mi to bardzo klarownie wytłumaczył: Tablica w motocyklu musi być za kołem na tzw. 'zwisie', oświetlona a pod nią czerwony odblask - czyt. oryginalne mocowanie albo do widzenia.
A jak ktoś chce sobie 'prawniczy' bełkot przeczytać, to poniżej fragment dotyczący homologowania mocowań na tablice (uniwersalne do wszystkich pojazdów 'silnikowych').
źródło:
[url]https://www.prawo.pl/akty/dz-u-ue-l-2010-291-22,67988492.html[/url]
"1. WYMAGANIA
1.1. Kształt i wymiary miejsca do montowania tylnej tablicy rejestracyjnej.
1.1.1. Powierzchnia do montowania tylnej tablicy rejestracyjnej jest płaska lub w zasadzie płaska, o prostokątnym kształcie i następujących minimalnych wymiarach:
albo
szerokość: 520 mm
wysokość: 120 mm
albo
szerokość: 340 mm
wysokość: 240 mm
1.1.2. W powierzchni, która będzie zakryta tablicą rejestracyjną, mogą znajdować się otwory lub szczeliny.
1.1.2.1. W przypadku pojazdów kategorii M1 szerokość takiego otworu lub szczeliny nie przekracza 40 mm, bez konieczności uwzględnienia długości.
1.1.3. W powierzchni, która będzie zakryta tablicą rejestracyjną, mogą znajdować się wypukłości, pod warunkiem, że nie odstają one na więcej niż 5,0 mm od powierzchni nominalnej. Nie uwzględnia się płatów bardzo miękkich materiałów, takich jak pianka lub filc, użytych w celu wyeliminowania wibracji tablicy rejestracyjnej.
1.2. Montowanie i mocowanie tylnej tablicy rejestracyjnej.
1.2.1. Miejsce do montowania należy dobrać tak, aby tablica rejestracyjna po zamocowaniu zgodnie z instrukcjami
producenta spełniała następujące warunki:
1.2.1.1. Pozycja tablicy w odniesieniu do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu:
1.2.1.1.1. Punkt środkowy tablicy nie może znajdować się na prawo od wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu.
1.2.1.2. Pozycja tablicy w odniesieniu do pionowej wzdłużnej płaszczyzny pojazdu:
1.2.1.2.1. Tablica powinna być prostopadła (± 5°) do wzdłużnej płaszczyzny pojazdu.
1.2.1.2.2. Lewy brzeg tablicy nie może znajdować się na lewo od pionowej płaszczyzny, która jest równoległa do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu i dotyka skrajnego brzegu zewnętrznego pojazdu.
1.2.1.3. Położenie tablicy rejestracyjnej w stosunku do pionowej płaszczyzny poprzecznej: 1.2.1.3.1. Tablica może być odchylona w pionie:
1.2.1.3.1.1. o nie mniej niż - 5° i nie więcej niż 30°, pod warunkiem, że odległość górnej krawędzi tablicy od powierzchni ziemi nie przekracza 1,20 m.
1.2.1.3.1.2. o nie mniej niż - 15° i nie więcej niż 5°, pod warunkiem, że odległość górnej krawędzi tablicy od powierzchni ziemi przekracza 1,20 m.
1.2.1.4. Odległość tablicy rejestracyjnej od powierzchni ziemi:
1.2.1.4.1. Odległość dolnej krawędzi tablicy od powierzchni ziemi nie może być mniejsza niż 0,30 m.
1.2.1.4.2. Odległość górnej krawędzi tablicy od powierzchni ziemi nie może przekraczać 1,20 m. W przypadkach, w których spełnienie wymogu odległości jest niewykonalne ze względu na budowę pojazdu, maksymalna odległość może przekroczyć 1,20 m, pod warunkiem, że jest na tyle zbliżona do tego limitu, na ile pozwalają na to cechy konstrukcyjne pojazdu, i nie przekracza 2,00 m.
1.2.1.5. Widoczność geometryczna:
1.2.1.5.1. Jeśli odległość górnej krawędzi tablicy od powierzchni ziemi nie przekracza 1,20 m, tablica jest widoczna na całej swojej powierzchni objętej przez następujące cztery płaszczyzny:
- dwie płaszczyzny pionowe dotykające dwóch bocznych krawędzi tablicy i tworzące kąt 30°, mierzony na zewnątrz w lewo i w prawo, ze wzdłużną płaszczyzną pojazdu, równoległą do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu i przechodzącą przez środek tablicy,
- płaszczyzna dotykająca górnej krawędzi tablicy i tworząca kąt mierzący powyżej 15° z poziomą,
- płaszczyzna pozioma przebiegająca przez dolną krawędź tablicy.
1.2.1.5.2. Jeśli odległość górnej krawędzi tablicy od powierzchni ziemi przekracza 1,20 m, tablica jest widoczna na całej swojej powierzchni objętej przez następujące cztery płaszczyzny:
- dwie płaszczyzny pionowe dotykające dwóch bocznych krawędzi tablicy i tworzące kąt 30°, mierzony na zewnątrz w lewo i w prawo, ze wzdłużną płaszczyzną pojazdu, równoległą do wzdłużnej płaszczyzny symetrii pojazdu i przechodzącą przez środek tablicy,
- płaszczyzna dotykająca górnej krawędzi tablicy i tworząca kąt mierzący powyżej 15° z poziomą,
- płaszczyzna dotykająca dolnej krawędzi tablicy i odchylona o kąt 15° w dół od poziomej.
1.2.1.6. Odstęp pomiędzy krawędziami zamontowanej i przymocowanej tablicy rejestracyjnej a rzeczywistą powierzchnią miejsca przeznaczonego na tablicę rejestracyjną nie może przekraczać 5,0 mm wzdłuż całego obwodu tablicy rejestracyjnej.
1.2.1.6.1. Określony maksymalny odstęp może zostać przekroczony w przypadku, gdy jest mierzony w miejscu występowania otworu lub szczeliny w powierzchni o fakturze siatki lub równoległych krat.
1.2.2. Dla potrzeb wymagań dotyczących urządzeń oświetlających tylne tablice rejestracyjne uwzględnia się rzeczywiste położenie i kształt zamontowanej i przymocowanej tablicy rejestracyjnej określone zgodnie z punktem 1.2, w szczególności promień krzywizny."
SMR690->SM510r->YZ450F->701Rally