16

Odp: Prośba o opinie

Me parametry: 175cm, 75kg :) Od 3 lat jeżdżę GS500, pora na zmianę. Żadne plastiki, ani prędkość mnie nie interesują - cały świat przysłoniło mi SM i miało być tyko SM, ale ostatnio kilka osób namówiło mnie na jazdę w terenie. Na dwa moto mnie nie stać, a 640/690 w terenie będzie po prostu za ciężka. Stąd wątpliwości... Wiem, że serwis co 10-15mth, ale w sumie dużych przebiegów nie robię. Chyba, że masz inne sugestie/doświadczenia?

17

Odp: Prośba o opinie

W lekki teren 690 da rade. Na oponach deszczowych dało się hopnąć przez pnie powalonego drzewa. Nie było takiej gracji jak na WR450F którą miałem wcześniej, ale daje radę. Mam 185 wzrostu, 65kg. Uważam, że ten motocykl jest ciężki, ale nie jakoś przesadne. Za to na asfalcie jeździ się zdecydowanie przyjemniej. Nie fruwa tak mocno jak się jedzie za ciężarówką.
Te kilka osób jeżdżą głównie mocny teren, czy pół na pół z asfaltem?
Ja sobię cenię 690tkę za serwis. Kontrola zaworów, olej i po kłopocie.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

18

Odp: Prośba o opinie

Masz 100% racji, dlatego na początku szukałem 690. Jeździć będziemy po Bieszczadach, więc lekko na pewno nie będzie.
Nie wiesz może czy 690 SMC jest lżejsza od 690 SM?

19 Ostatnio edytowany przez gierwi (2018-05-14 11:44:08)

Odp: Prośba o opinie

bosman8 napisał/a:

Nie wiesz może czy 690 SMC jest lżejsza od 690 SM?

SMC waży 138 - 142 kg w zależnosci od wersji - ta z ABS- em jest cięższa. Dziobal pewnie ok. 150 kg. Ale w SMC będzie problem ze zmianą kół na enduro. Lepiej kupić 690 EnduroR i wtedy założysz małe koła bez problemu na ogólnych zasadach.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

20

Odp: Prośba o opinie

SMC jest lżejszy, przez co chyba jest tak mocno popularny. Musiałbym mojego zważyć ile ma łącznie z całym dołożonym doposażeniem w tej chwili. Chociażby z ciekawości.

Simson SR50 90ccm [1986] -> Yamaha WR 450F dualsport [2004] -> KTM 690 SM Prestige [2007]

21

Odp: Prośba o opinie

Obstawiam 155-160 kg. Choć może tyle to z OE wydechem. Akrapy pewnie z 5 kg oszczędzą.

"Najbardziej mnie teraz wkurwia u młodzieży to że już więcej do niej nie należę" Kazik Staszewski"

22

Odp: Prośba o opinie

Czyli ogólne opinie za LC4-690?

23

Odp: Prośba o opinie

powiem Ci tak jak jeździłes gs 500 to odpusc 525 , ja jeżdze drz na modach wsiadłem pare razy na zdrowego 525 2007 r na sm  i mnie przeraziła moc tego motocykla , ale znów jeździłem w piatek na smcr i jeździło sie przyjemnie bardzo przewidywalny sprzet

drz y/sm 434

24

Odp: Prośba o opinie

p4lma, śmigałem ostatnio 690 smr. Dziwnie to zabrzmi, ale rzeczywiście to "ułożone" moto. Odczuwasz dużą różnicę między 690 a 525?
525 bardziej narwane?

25 Ostatnio edytowany przez Spidi (2018-05-14 15:36:15)

Odp: Prośba o opinie

Porównanie EXC do 690SM to jak dzień i noc.
Dwa zupełnie różne światy.

EXC nie nadaje się do normalnej jazdy - to zabawka do tyrania w krzakach albo na małych kołach do wygłupów na mieście lub ganiania po torze.
Z kolei LC4 w drugą stronę - nie nadaje się do tego co EXC. Oczywiście można próbować ale to ciężki kloc i w tych kategoriach nie będzie nigdy błyszczał. Za to o wiele lepiej sprawdzi się jako uniwersalny sprzęt na co dzień, by polatać po mieście, coś załatwić, zaliczyć krótką wycieczkę pod miasto...

Najpierw zadaj sobie pytanie jak i gdzie będziesz jeździł a potem wybierz motocykl. Dla jednego teren to leśna twarda, ubita ścieżka a dla innego błoto po jajca i pionowe podjazdy, na które człowiek o własnych siłach nie jest się w stanie wdrapać nawet na czworaka. Jak lubisz hardcore, adrenalinę i emocje to bierz EXC. Jak chcesz uniwersalny sprzęt, który pozwoli Ci "liznąć" po trochu wszystkiego ale nie musi być w niczym najlepszy, bierz LC4.

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

26

Odp: Prośba o opinie

Spidi, mówisz tylko o 690SM czy również o SMC / SMCR?

27

Odp: Prośba o opinie

Ja miałem SMCR więc do tego mam najlepsze porównanie... a to i tak chyba najlżejsza i najzwinniejsze z 690tek.
Jak ze wszystkim w życiu - musisz wybrać. Zawsze jest coś kosztem czegoś.

Dlatego warto uderzyć się w pierś i najuczciwiej jak to możliwe odpowiedzieć sobie na pytanie, „co ja naprawdę będę z tym robił”? Inna teoria mówi by kupować takie motocykle jak mają Twoi koledzy - czyli jak trzymasz z kolesiami, którzy latają na lekkich wyczynach nie kupuj dużego bo nie bedziecimrazem jeździć. Oni męczyli by się z Tobą a Ty z nimi.

SPIDI

Subiektywnie o motoryzacji z charakterem
Facebook.com/SpidiFreestyle

28

Odp: Prośba o opinie

Dziękuję za zainteresowanie żółtodziobem :) Nie wsiadam na moto często, ale jak już się uda to lubię pojeździć dynamicznie (nie mylić z szybko) - stąd zapał na SM. Bardziej interesuje mnie technika niż prędkość. Mimo częstego serwisu exc wydaje się być ciekawą opcją. Wiem, że nie jest to sprzęt dla amatora, ale manetka nie działa przecież I/O :) Będąc świadomym przeznaczenia maszyny i mając do niej respekt powinienem dać radę. Nieduża waga też jest na pewno plusem i w terenie i podczas rozpoczęcia przygód z jazdą na kole, slajdami etc.

Co do samych ogłoszeń... Wiele z nich jest bez opisu przebiegu, wzmianki o serwisie. Podejmując rozmowę telefoniczną większość osób nie potrafi odpowiedzieć na te pytania. W przypadku exc takie ogłoszenia powinienem raczej od razu skreślić? Odpowiedź typu: "sprzęt jest w dobrej kondycji" albo "to jest idiotoodporne rfs" nie jest zadowalająca :/ Tutaj historia serwisowania jest chyba kluczowa - ostatni remont, przelot od ostatniego remontu, interwał wymiany oleju i filtrów, faktury za części i robotę?

29

Odp: Prośba o opinie

A ja Ci mowie kup sobie chlopie zabdana drz wersje r na malych kolach albo z 2 kompletami i ciesz sie jazda a nie remontami :)  sam mam i polecam a z czasem jak zlapiesz zajawe kup 2 moto typu exc i tyle tez szukam teraz exc 125  z 2 kompletami kol typowo dla funu

drz y/sm 434

30

Odp: Prośba o opinie

Według mnie DRZ będzie Dla Ciebie najlepsza z racji wzrostu
Lc4 będzie dla Ciebie za ciężkie i za wysoka

KTM 690 SM Prestige