16

Odp: Sprzedam MOTUL 7100 4L i 300V 4L

Wszystko zależy od silnika:) Jeśli to był jakiś archaiczny silnik to na tanim "gorszym" oleju będzie paradoksalnie działał lepiej ponieważ pasowania i kanały olejowe biorą to pod uwagę - zalewając do starego XTka 500 300V zgwałcisz ten silnik bo on po nagrzaniu nie będzie sobie z nim radził.
W drugą stronę latając po torze na CRF zalewając ją jakimś tanim olejem półsyntetycznym po nagrzaniu nie utrzymasz odpowiedniego filmu olejowego... .
Nie chce się mądrzyć bo nie mam pracowni chemicznej ale kilka lat temu rozmawiałem z kimś mądrym kto ogarnia ten temat i współpracuje z jedną z największych firm od olejów motocyklowych. Od tego czasu mocno zacząłem zwracać uwagę na to co wlewam do silnika.
Podsumowując - wlewając 300V do motocykla sportowo turystycznego i zmieniając wg. zaleceń producenta np. co 10k km zniszczysz silnik. 300V jest super na tor i do ekstremalnych przeciążeń ale należy go często zmieniać ponieważ szybko traci swoje właściwości.
Widziałem kiedyś 636 z zalanym 300V po sezonie jazdy moto zaczęło hałasować w głowicy, okazało się że przytarło wałki. Po zmianie oleju na 7100 moto jeszcze chwile pojeździło, uciszyło się ale mimo wszystko trzeba było zmienić silnik po jakimś czasie.

17

Odp: Sprzedam MOTUL 7100 4L i 300V 4L

Tak tak masz racje ale chodziło mi o coś innego. Jeżeli powiedzmy KTM zaleca do 690 olej 10w50 to nie ma znaczenia czy zaleje go motulem motorexem castrolem czy czymś innym 10w50, bo na każdym z tych olei moto będzie śmigać i nic mu się nie stanie. Zmiana mineralny/półsyntetyczny/syntetyczny ma już bardzo duże znaczenie tak jak piszesz

SXV 550 -> MT 09 -> KTM 690 SMC R -> WR450F -> EXC 300 TPI

18

Odp: Sprzedam MOTUL 7100 4L i 300V 4L

Powinno być jak piszesz czyli jeśli dany olej spełnia normy i lepkość zalecane przez producenta to silnik powinien pracować tak samo dobrze jak przy innym oleju o tych samych parametrach- ale czy tak jest?:D No właśnie często nie, od czego to zależy to niestety bez analizy chemicznej możemy się tylko wymądrzać.
Fajnym przykładem z ostatnich dni jest peugeot 206cc 1,6 16v został zalany olejem mobil1 o parametrach zalecanych przez producenta, od razu po wymianie gdy auto się zagrzało głowica pracowała wyraźnie głośniej. Szybka decyzja i olej został zmieniony na Total'a dedykowanego przez producenta o tych samych parametrach co mobil1 - jaka reakcja silnika? Cisza, silnik chodzi gładko jak wcześniej... .
Przydałby się nam ktoś mądrzejszy kto to wyjaśni dokładniej. Mi się wydaje że może to być kwestia dodatków albo zaniżania parametrów? Ciężko powiedzieć ale była to dla mnie fajna lekcja jak dobór oleju jest ważny.

19

Odp: Sprzedam MOTUL 7100 4L i 300V 4L

takie 636 to hi-tech przy prostym jednogarowcu jak w crf. Crf jest też mniej wysilona niżprzeciętny sport. W lytrze wychodzi po 50KM z jednego gara o pojemności 250ccm a w całkowitej mocy to już przepaść.

20

Odp: Sprzedam MOTUL 7100 4L i 300V 4L

No MAĆKO to teraz faktycznie jest zagadka która będzie mnie dręczyła. Aż chyba spróbuje zalać motorexa do kata

SXV 550 -> MT 09 -> KTM 690 SMC R -> WR450F -> EXC 300 TPI

21

Odp: Sprzedam MOTUL 7100 4L i 300V 4L

I taki HItech jak 636 może sobie latać na 300V ale wymiana oleju co kilka weekendów na torze i wszystko gra i buczy.
CRF ma wycięte wszystko do minimum, cienkie ścianki dzielące układ chłodzący od cylindra, małe kanały olejowe, gigantyczny tłok, małą głowice. Jak sobie to uświadomisz i wyobrazisz jak to pracuje to obciążenie crf jest zdecydowanie większe od jakiejś 636 czy każdego innego 4cylindrowca. Taka crf się gotuje w moment i to ciepło trzeb odprowadzić za pomocą oleju i cieczy chłodzącej.
Co z tego że w litrze wychodzi 50koni z cylka jeśli moment na cylek to 25Nm;) Nie można porównywać rzędówki do jednocylindrówki bo to różne bajki - najważniejsze - wyważenie zestawu korbowo-tłokowego i to powinno zamknąć temat;)

22

Odp: Sprzedam MOTUL 7100 4L i 300V 4L

Ej, ale te 20l Liqui Moly Street Race 10w50 co mi ojebałeś to chyba będzie dobre do 525 co? ;)

EXC 525 in progress

23 Ostatnio edytowany przez MAĆKO (2017-10-04 20:54:01)

Odp: Sprzedam MOTUL 7100 4L i 300V 4L

nawet zajebiste;) Ja po prostu testuje kolejne oleje i tyle:P
LM uważam za jedną z lepszych znanych mi firm na rynku.
BTW. sam sobie taki jeden baniaczek 20L zabezpieczyłem na zaś:P

24 Ostatnio edytowany przez shonek (2017-10-04 21:42:14)

Odp: Sprzedam MOTUL 7100 4L i 300V 4L

U mnie było, 2 razy 300v, 2x bel ray exs, i 2 razy motorex power synt, w przeciągu 15k km (interwał wg serwisówki to 6k km). Znacznych różnic nie było. Kiedyś czytałem, że ktoś zalał do gsa 300v :D bez sensu.

WR250X -> Husaria 701

25

Odp: Sprzedam MOTUL 7100 4L i 300V 4L

Czyli jeżeli silnik jest głośniejszy na danym oleju (po zagrzaniu), to można stwierdzić, że olej jest gorszej jakości od tego "cichszego"? Pytam, bo moja 690 zalana motulem była bardziej cicha niż z zalana zalecanym przez producenta motorexem.

26

Odp: Sprzedam MOTUL 7100 4L i 300V 4L

Niestety tak stwierdzić nie można - z wielu względów które mi akurat przychodzą do głowy ale wybacz nie chce mi się o tym rozpisywać bo to chyba nie jest przedmiotem tego tematu;)

27

Odp: Sprzedam MOTUL 7100 4L i 300V 4L

Użytkownik napisał/a:

moja 690 zalana motulem była bardziej cicha niż z zalana zalecanym przez producenta motorexem.

Ale jakim zalałeś Motulem a jakim Motorexem?

EXC 525 in progress

28 Ostatnio edytowany przez Użytkownik (2017-10-06 21:57:20)

Odp: Sprzedam MOTUL 7100 4L i 300V 4L

Oczywiście oba 10w60 full syntetyk.

Edit: generalnie "problem" jest znany szerzej, bo ludzie na fejsbukowej grupie KTM 690 Global potwierdzają, że motorex jest głośniejszy. Zrobiłem na motorexie już 3 wymiany oleju (jakieś 15 tysięcy) i raczej problemów z maszyną nie ma, także nie panikuję. Po prostu myślałem, że ktoś tutaj wie o co może chodzić ;)

29

Odp: Sprzedam MOTUL 7100 4L i 300V 4L

Lej motorexa będziesz zadowolony. Kat chodzi głośniej co nie znaczy że gorze:)

30

Odp: Sprzedam MOTUL 7100 4L i 300V 4L

Użytkownik napisał/a:

Oczywiście oba 10w60 full syntetyk.

Nie ma Motula 10W60.

EXC 525 in progress