16

Odp: Super duke 990 gaśnie!!!

Ktory rok tego SD? Cena z nierozwiązaną usterką?

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

17

Odp: Super duke 990 gaśnie!!!

2006 cena 15 000, choć wolałbym go zostawić bo wsadziłem w niego kupę kasy.Jeszcze nie jestem do końca zdecydowany i byłbym frajerem gdybym go nie zawiózł jeszcze raz do serwisu żeby poprawili swoją robotę.Moim zdaniem przyczyną tych kłopotów jest uszkodzony któryś z czujników TPS ale nikt mnie tam nie chce słuchać.
Przypuszczam Dzinkss że wiesz co tam jest spierdzielone:-)

18

Odp: Super duke 990 gaśnie!!!

Witam ponownie, jakimś cudem dojechałem dzisiaj do serwisu KTM-a.Motocykl cały czas dzisiaj znowu gasł po wciśnięciu sprzęgła albo chwytał obroty. Podpieli go pod kompa i wyskoczył jeden błąd, mianowicie czujnika który podpięty jest do airboxa ale to dlatego że załączyłem zapłon jak był odpięty kiedy czyściłem filtr. Poza tym wszystko niby jest ok, Tps-y niby też. Niestety nic więcej nie udało się zrobić.Najlepsze w tym wszystkim jest to, że wracając do domu motocykl ani razu nie zgasł i wszystko było ok. Niestety chyba jestem zmuszony sprzedać go jako uszkodzony.
podaję nr. tel. gdyby ktoś był zainteresowany i miał jakieś pytania, bądź pomysły.
508107418
Dzięki i pozdrawiam.

19

Odp: Super duke 990 gaśnie!!!

Nie jestem ekspertem od KTMów, ale mi to wygląda na typowy objaw rozsynchronizowanych przepustnic.

Gaśnie Ci, bo na wolnych chodzi na 1 cylindrze, tym samym jeden gar jest zalewany i wali wachą.

W pewnym momencie silnik wchodzi na 4 tyś obrotów i wtedy właśnie chodzi ładnie na dwóch cylindrach, dopóki jednego nie zaleje i znowu obroty nie spadną do 2000.

To bardzo częsty objaw w SXV i obstawiam, że tutaj jest to samo.

Dla pewności możesz jeszcze zrobić test kompresji, czy na obu cylindrach jest taka sama wartość.

Pozdro

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

20

Odp: Super duke 990 gaśnie!!!

kompresja jest bardzo dobra i taka sama na obu cylindrach ale nie wykluczam ze jest to wina rozregulowanych przepustnic.jak trochę ochłonę to jeszcze wymontuję przepustnice w przyszłym tygodniu i sprawdzę dokładnie miernikiem czujniki położenia przepustnic.Chcę to zrobić w taki sposób.
[url]https://www.youtube.com/watch?v=98X-XHFk78A[/url]

21

Odp: Super duke 990 gaśnie!!!

z tego co widzę, to jest tam tylko jeden czujnik położenia przepustnicy i  tak powinno być.

W Aprilii ustawia się:

TPS MIN - czyli maksymalnie zamknięte przepustnice z wykręconą śrubą od regulacji obrotów jałowych
TPS MAX - czyli wartość przy maksymalnie otwartych przepustnicach

wartość w skali od 0-100% przy wolnych obrotach jest w granicy 2.5-4% pełnego otawrcia przepustnicy.

Kolejnym powodem dla którego może Ci wskakiwać na  wysokie obroty jest lewe powietrze. Dobrze uszczelnij miejsce styku układu wtryskowego i cylindrów.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

22 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2017-03-17 03:54:26)

Odp: Super duke 990 gaśnie!!!

Przedewszystkim sprawdź który z cylindrów jest zalewany. Moze to tylko świeca, jezeli tak to podmien zaleawną i sprawdź. Następnie wycofałbym się do luzu zaworowego i dalej sukcesywnie do góry bym jechał. Należało by tez sprawdzic czy po drodze do ew. zalewanego cylindra nie ma przerw w dostawie prądu. Mechaniczne rzeczy to jeszcze to czy jest ustawiony prawidłowo rozrząd (wręcz koniecznie ponieważ był robiony) jak i ten zawór sas (chociaż podejrzewam ze az tak by nie kaszanił) jak i oględziny pod deklami zawór (moze któryś zawor sie podpiera, sprawdzisz to kręcąc wałem czy wszystko działa płynnie). Naprawdę jest tyle rzeczy do sprawdzenia ze ciężko jest wycelować trafną diagnozę. Mozna by rzecz ze wszystko po kolei do sprawdzenia zaczynając od sprawdzenia kompresji, szczelności dolotu (psiknij jakimś plakiem na elementy dolotu). Rozsynchronizowanie przepustnic które sugeruje Levis tez jak najbardziej do sprawdzenia.

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

23

Odp: Super duke 990 gaśnie!!!

Zacznijmy może od początku:-)
Znalazłem dwa filmiki jednego gościa, które przedstawiają dokładnie taki sam problem jaki występuje u mnie.

[url]https://www.youtube.com/watch?v=FebD1XjaWpc&list=PLLzT01u16THX_lJeZVLpwaub-rwIcBevV&index=1[/url]

[url]https://www.youtube.com/watch?v=b-kznx45RGs&list=PLLzT01u16THX_lJeZVLpwaub-rwIcBevV&index=2[/url]

Jedyną różnicą u mnie jest to że motocykl równo pracuje na wolnych obrotach i gaśnie podczas jazdy po wciśnięciu sprzęgła, potem muszę go odpalać tak samo jak na filmie nr.2, czyli dodając delikatnie gazu.
W moim motocyklu do tej pory zostały zrobione następujące rzeczy:
wymieniony czujnik ciśnienia atmosferycznego,świece,płyn chłodniczy,akumulator,kable z akumulatora(były w bardzo złym stanie) i zawór SAS.
Zostały też wyregulowane zawory, sprawdzony rozrząd i kompresja oraz wgrane mapy zapłonu.Kupując motocykl rolgaz nie odbijaj do samego końca, zostało to też poprawione w serwisie i wszystko było ok oprócz tego że czasami motocykl łapał wysokie obroty.Może ta linka gdzieś się przycina albo jest zbyt upięta(gdzieś wyczytałem że trzeba ją regulować w połączeniu z Tuneecu).
Przepraszam że tak bardzo mieszam i dziękuję że próbujecie mi pomóc.

24

Odp: Super duke 990 gaśnie!!!

Siema, to znowu ja:-)
Kolega napisał do tego gościa z filmików jaka była przyczyna awarii i dostaliśmy odpowiedź.
99% resolved. Ended up investigating / replacing so many things to make progress on this that its hard to figure out which of the issues resolved it.

*The dealer left my air filter FILTHY... cleaning that helped a bit
*Replacing the battery also improved things a bit
*On top of that, there were MANY poor electrical connections around the bike - which I removed or re-soldered.
*I also had the stepper motor on the throttle body replaced (apparently replaced since the dealer cannot be trusted). The stepper motor isnt a seperate sale from KTM - but is the same motor on the Triumph Speed Tripple
*In addition my Throttle Position Sensor was checked.
*The last thing that made a noticable difference was having the AKRO map loaded to my ECU (I have a high flow washable filter, and performance pipes on)

Once all of that was done - the problem was mostly resolved. The only time I still have an issue is if I cold start the bike - and don't leave it to warm up for a few min. If I so much as touch the throttle once when the bike is cold, and has just been started (after being standing overnight for example) then it will refuse to idle without my intervention. After 2-3 min of riding - the bike does again idle though.

25

Odp: Super duke 990 gaśnie!!!

Jutro jeszcze jadę do znajomego który ma też super duka z 2006 r. Podłączymy się do tuneecu i porównam parametry.

26

Odp: Super duke 990 gaśnie!!!

Pany co ma zalewanie jednego cylindra do wzrostu obrotów jednostki ? Jeśli zalewa cylinder bądz na nim nie ma iskry to zaczyna kulawić i nie ma siły jechać ...

27

Odp: Super duke 990 gaśnie!!!

ma znaczenie, bo jak jest cylinder zalany, to nie chodzi. Podciągająć odpowiednio obroty, będzie chodził w "miarę stabilnie" na wolnych pracując tylko na jednym garze. Jak przegoni motocykl, to przedmucha zalewany cylinder, aż ten w końcu zacznie pracować. Dojeżdża do skrzyżowania, łapie 4000 obrotów na wolnych, bo zalewany cylinder jeszcze przez chwilę chodzi. Pacjent spanikowany tak dużymi obrotami, zmniejsza obroty jałowe, po czym cylinder jest zalewany i gaśnie.

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450

28

Odp: Super duke 990 gaśnie!!!

Siema, postaram w miarę jasno opisać sytuację po podpięciu się do tuneecu.
Największa różnica w parametrach jakie udało nam się porównać jest w TPS. Ktm kolegi pracujący na wolnych obrotach wskazywał 0,53V i było to napięcie stałe, u mnie zaś 0,68V i czasami skakało do 0,73v. Przy czym dzień wcześniej kiedy sprawdzałem tylko u siebie zdarzyła się sytuacja że napięcie skakało od 0,35v do 0,70v.
Drugi Tps który wskazuje otwarcie procentowe przepustnicy też skacze czasami od 0% do 2% na wolnych obrotach.
Dzisiaj pojawił się niestety problem z połączeniem do tuneecu, mianowicie kiedy łącze się tylko przy włączonym zapłonie wszystko jest ok, ale jak go odpalę to zrywa mi połączenie i na pracującym silniku nie idzie się już połączyć.Kabel vag kkl+ przejściówka z USB do telefonu.Czy może to być wina kabla?

29 Ostatnio edytowany przez Dzinkss (2017-03-24 09:13:16)

Odp: Super duke 990 gaśnie!!!

A odepnij całkowicie tps-a i sprawdz? A te wszystkie rzeczy które zostały wymienione jak i regulowane sprawdzałeś moze samodzielnie, czy dajesz wiarę w serwis ktory to robił?

LT-Z 400 --->DR-Z 400 SM+Yoshi RS2--->KTM 525 EXC SM --->MT-09--->Husaberg FS 650

30

Odp: Super duke 990 gaśnie!!!

nagraj w ogóle filmik jak motocykl chodzi na wolnych i jak powoli będziesz mu dodawał gazu

MOTOFREAK - BARTOSZ KOWALEWSKI - Serwis motocyklowy inny niż wszystkie
myjka ultradźwiękowa
https://motofreak.waw.pl/
Aprilia SXV 450