61 Ostatnio edytowany przez HuntRR (2015-04-23 14:31:03)

Odp: GasGas EC FSE 400 SM '02 by HuntRR

Wczoraj z nudów i z bezsenności wziąłem się za owiewki "torowe", zrobiłem okleinę.

Najpierw oklejenie całych owiewek dwiema warstwami szarej taśmy malarskiej, oraz odrysowanie konturu okleiny:

prawa:
https://www.bikepics.com/pics/2015/04/23/bikepics-2737858-800.jpg

lewa:
https://www.bikepics.com/pics/2015/04/23/bikepics-2737847-800.jpg

wycięcie kształtu okleiny mniej więcej po linii nożykiem do tapet:

https://www.bikepics.com/pics/2015/04/23/bikepics-2737846-800.jpg

https://www.bikepics.com/pics/2015/04/23/bikepics-2737848-800.jpg

Następnie przeklejenie szablonu z taśmy na folię i dokładniejsze wycięcie ostrymi nożyczkami:

https://www.bikepics.com/pics/2015/04/23/bikepics-2737849-800.jpg

Ostatnia część: naklejanie. Do ręki Clin, szpachelka plastikowa do wyciągania płynu z pod folii i wyrównywania powierzchni oraz suszarka do idealnego dopasowania folii do plastiku:

https://www.bikepics.com/pics/2015/04/23/bikepics-2737850-full.jpg

Voila!

GasGas FSE 400 SM

http://www.bikepics.com/members/huntrr/
http://p1.bikepics.com/2014/10/31/bikepics-2705839-800.jpg

62

Odp: GasGas EC FSE 400 SM '02 by HuntRR

jutro moto wyjeżdża od mechanika, przynajmniej teoretycznie :p postaram się pochwalić jakimś onboard'em :D

GasGas FSE 400 SM

http://www.bikepics.com/members/huntrr/
http://p1.bikepics.com/2014/10/31/bikepics-2705839-800.jpg

63

Odp: GasGas EC FSE 400 SM '02 by HuntRR

Pierwsze 1.5 mth już zrobione, maszyna się spisała :D

niestety gdzieś w drodze powrotnej od mechanika osłona wydechu stwierdziła, że więcej ze mną jeździć nie chce i sobie wysiadła...

GasGas FSE 400 SM

http://www.bikepics.com/members/huntrr/
http://p1.bikepics.com/2014/10/31/bikepics-2705839-800.jpg

64

Odp: GasGas EC FSE 400 SM '02 by HuntRR

Trochę pojezdzilem i zauważyłem jedna rzecz, która mnie niepokoi, a mianowicie wyrzucanie płynu chłodniczego.
Ogólnie to na forum kiedyś pisałem ile go zalać w przypadku układu bez zbiorniczka wyrównawczego. Moto zalane tak jak powinn być, czyli trochę powyżej lamelek, przed jazda ok, płyn widać przez wlew, a po jeździe nie, trzeba trochę dolać i jest ok. Trochę mnie to denerwuje. Co moze być przyczyna? Korek, pompa, uszczelka pod głowica? Dodam, ze płyn który kapie z wezyka jest czysty, niebieski, nie wymieszany z olejem.

Przy 30 mth chyba zrzucę głowice bo po odpaleniu u mechanika moto trochę kopcilo i dławilo sie, stwierdziliśmy ze to chyba przez to ze stało dość długo nieodpalane. Dzisiaj rano tez mi sie to zdażyło, po rozgrzaniu było okej. Dość długo tez kręciło rozrusznikiem. Pierścienie?

GasGas FSE 400 SM

http://www.bikepics.com/members/huntrr/
http://p1.bikepics.com/2014/10/31/bikepics-2705839-800.jpg

65

Odp: GasGas EC FSE 400 SM '02 by HuntRR

Co do upłynu to jakoś niedawno to pisałem na forum. U mnie w Crf była wlasnie taka sytuacja i wyeliminowałem trzech winowajców, z których każdy brał po czesci w tym udział- korek, zestaw naprawczy pompy wody i jebnieta uszczelka omp, która de facto była nowa ale hondzie sie nie spodobała i postanowiła ją wypluć..

Co do kopcenia to moze po nocy ścieka po zaworach do cylindra i rano przykopci. U mnie też była taka opcja, po wymianie uszczelniaczy ustało, bo jeszcze podejrzenie o zużytych prowadnicach, ale okazały się ok.
Moze byc to tez kwestia jajowatosci cylindra. Kolega miał wlasnie dwie setki różnicy w gładzi. Cylinder oczywiście na nicasilu, bez żadnych ubytków, gołym okiem super cylinder.. I wlasnie na zimnym przez minutę lekko zakopcil dopóki się nie nagrzało wszystko w piecu i uszczelniło.

KXF 250 '14

66 Ostatnio edytowany przez HuntRR (2015-05-03 10:51:24)

Odp: GasGas EC FSE 400 SM '02 by HuntRR

Właśnie pierwsze o czym pomyśleliśmy to korek. Mój mechanik ma załatwić jakiś korek 1.4 bar na podmianę i zobaczymy czy coś to da.

Kumpel dalej tak śmigał czy robił? Bo nie wiem czy jest sens teraz sie z tym babrać. Ubytki oleju były duże?

GasGas FSE 400 SM

http://www.bikepics.com/members/huntrr/
http://p1.bikepics.com/2014/10/31/bikepics-2705839-800.jpg

67

Odp: GasGas EC FSE 400 SM '02 by HuntRR

Jeździ dalej, ubytki wręcz zerowe. Tylko małe bąki przy dodawaniu gazu na zimnym.

A co do płynu to zobacz czy nie wali spalinami z chłodnicy. U mnie podmiana korka trochę pomogła, bo stary był bardzo zmęczony, ale przy dodawaniu gazu lał i tak ciurkiem.  Z reszta podmiana była z ciekawości bo piec i tak od razu po kupnie szedł na stół.

KXF 250 '14

68

Odp: GasGas EC FSE 400 SM '02 by HuntRR

U mnie dokładnie ta sama sytuacja, tez ma zimnym przykopci, pózniej juz okej.

Korek niby wyglada spoko, ale moze coś go boli. U mnie tez ubytków nie widać, ale po 30 mth i tak poleci do mechanika i zobaczymy co tam będzie w środku.

GasGas FSE 400 SM

http://www.bikepics.com/members/huntrr/
http://p1.bikepics.com/2014/10/31/bikepics-2705839-800.jpg

69

Odp: GasGas EC FSE 400 SM '02 by HuntRR

Dizisaj w drodze do pracy była tez pierwsza gleba, lowside, zimna opona i asfalt, tył odjechał. Straty - u mnie: obite i przetarte kolano i spodnie, lekko otarty palec, rękawice całe, moto - lekko rozdarta guma manetki - I love SuMo :D szkoda ze jak zwykle kiedy sie coś dzieje ja nie mam kamerki przy sobie :p

GasGas FSE 400 SM

http://www.bikepics.com/members/huntrr/
http://p1.bikepics.com/2014/10/31/bikepics-2705839-800.jpg

70

Odp: GasGas EC FSE 400 SM '02 by HuntRR

prosty patent na brak uslizgów. KAMERKA :D

ktm 640 06r

kiedys exc 2x525  2x450 lc4 640 xt600

71

Odp: GasGas EC FSE 400 SM '02 by HuntRR

Hah, serio to działa :D odkąd jeżdżę z kamerką nie miałem żadnego paciaka, jeden wypad bez i proszę :p

GasGas FSE 400 SM

http://www.bikepics.com/members/huntrr/
http://p1.bikepics.com/2014/10/31/bikepics-2705839-800.jpg

72

Odp: GasGas EC FSE 400 SM '02 by HuntRR

Ponawiam pytanie tu, bo w offie brak odzewu, a sprawa pilna

Gdzie mogę sprawdzić do jakiego ciśnienia powinien być korek w moim motocyklu? (Gas Gas EC FSE 400 SM 2002r)
Mam założony 1.4 bar i nie wiem czy jest prawidłowy, wywala mi płyn. Mechanik w ramach sprawdzenia czy korek jest okej proponuje mi założenie na próbę 1.8 bar i tak na logikę boję się żeby zbyt wysokie ciśnienie mi czegoś nie rozsadziło. Co o tym myślicie?

GasGas FSE 400 SM

http://www.bikepics.com/members/huntrr/
http://p1.bikepics.com/2014/10/31/bikepics-2705839-800.jpg

73

Odp: GasGas EC FSE 400 SM '02 by HuntRR

Standardowo w większości enduro itd. montowany jest 1.4
Jeżeli Tobie przy 1.4 wywala płyn to szukaj powodu gdzie indziej.
Choćby w tym, że Twój obecny korek jest po prostu wadliwy.
Może lejesz za dużo płynu do układu i wyrzuca nadmiar po nagrzaniu?

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

74

Odp: GasGas EC FSE 400 SM '02 by HuntRR

Według serwisówki płyn powinien być zalany do pełna. Układ jest bez zbiorniczka wyrównawczego, płynu po jeździe nawet nie widać gołym okiem, wywala około 100-150ml, co przy 1.2l do pełna jest dosyć dużą wartością. Korek 1.8 jest z jakiegoś SXFa. Pytam, bo nie chce wydać 100 zł na korek i kolejnej kasy na uszczelkę.

GasGas FSE 400 SM

http://www.bikepics.com/members/huntrr/
http://p1.bikepics.com/2014/10/31/bikepics-2705839-800.jpg

75

Odp: GasGas EC FSE 400 SM '02 by HuntRR

Nie może być płyn zalany do pełna - nie ma takiej opcji.
A jak lejesz do pełna to nie dziw się, że te 100-150ml wywala.
Fizyki Panie nie oszukasz.

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD