16

Odp: Husaberg FE501 Supermoto - Cross-c1

toivias napisał/a:

W/g mnie przenoszenie regulatora napięcia i cdi w okolice lampy to raczej nienajlepszy pomysł.

Czemu tak sądzisz?
Wiem że tak wychodziły z fabryki, ale lepiej będzie wtedy to chyba rozwiązane?
Nie chce wszystkiego pod lampę dać, ale to co nie wygląda, zrobię Ci zdjęcia jutro tego jak jest:)

Może źle myślę że niektóre "urządzenia" nie powinny tam mieć miejsca to mnie poprawicie ;]


Ps. Czy ktoś może wie jak się ma lampa polisporta do oryginału ?:) Chodzi mi o moc i widoczność w nocy a także o wymiary i jak będzie pasować? Chodzi mi o ten model:
[url]http://allegro.pl/polisport-reflektor-lampa-halogen-h4-cross-enduro-i3621331921.html[/url]

UrbanStreetWorkshop
#444 KTM 530EXC Supermoto
         KTM 300EXC enduro
https://www.youtube.com/user/yamahadt1998

17

Odp: Husaberg FE501 Supermoto - Cross-c1

Widziałem na zdjęciach, że MudAndTracker ma taką samą, też się przymierzam do jej kupna (chyba, że EXC 08+). A jak świeci? Szału się nie spodziewam, zresztą nic mocniejszego niż 35W u mnie i tak nie będzie świecić.

http://www.motoklamoty.pl/Husaberg/Husaberg_front.jpg

18

Odp: Husaberg FE501 Supermoto - Cross-c1

A o to efekt przerabiania przez kogoś zapłonu, a dokładnie przewinięcie 2 cewek.... Co prawda na początku może coś to dało i było lepiej. Ale na dzień dzisiejszy iskra przy rozruchu była tak słaba że ledwo moto paliło....

http://p1.bikepics.com/2013/11/06/bikepics-2613773-480.jpg
http://p1.bikepics.com/2013/11/06/bikepics-2613775-480.jpg
http://p1.bikepics.com/2013/11/06/bikepics-2613777-480.jpg
http://p1.bikepics.com/2013/11/06/bikepics-2613779-480.jpg

UrbanStreetWorkshop
#444 KTM 530EXC Supermoto
         KTM 300EXC enduro
https://www.youtube.com/user/yamahadt1998

19

Odp: Husaberg FE501 Supermoto - Cross-c1

Dlatego nie brałem poniżej 2004 choć byłem już gotów taką kupić.
Jakaś część mnie cały czas powtarzała ...zapłon sem....zapłon sem...

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

20

Odp: Husaberg FE501 Supermoto - Cross-c1

Owocnej zimy :D

Suzuki DRZ 400 '07 - sold
Suzuki RMZ 250 '04 - sold

https://www.facebook.com/CunningRiders

21 Ostatnio edytowany przez K@mil (2013-11-07 17:59:39)

Odp: Husaberg FE501 Supermoto - Cross-c1

Cross-c1 - jak Ci już mówiłem trzeba olać te pseudo cewki i zastosować generator z 12V na 300V, który będzie podawał bezośrednio na moduł czyli coś w tym stylu:

Takie cosik:
http://obrazki.elektroda.pl/4164012700_1383776750.png



Mam znajomego w Czechach co się bawił takim czymś i wyjdzie taniej i lepiej od kupna nowego.

;)

22

Odp: Husaberg FE501 Supermoto - Cross-c1

Sygnał z czujnika, co tam podłączysz? SEM działa w ten sposób, ze przy odpowiednim naładowaniu rzuca iskre, stąd nie ma tam impulsatora jak jesteśmy przyzwyczajeni do zwyklego CDI, nie ma cześci która zbiera jakby sygnał o położeniu wału/magneta, po przejsciu którego leci sygnał o oddaniu ładunku do świecy.

CDI jest możliwe przy zmianie statora na taki wlasnie z Cdi wraz z impulsatorem i generalnie wymaga zmiany całego układu --->

https://lh6.googleusercontent.com/-X035CLJ4Dus/Tv3ykobLyCI/AAAAAAAABYE/ID5DiaTymLk/w1024-h577-no/DSC01854.JPG

https://lh5.googleusercontent.com/-PZp3f_1JuNw/Tv3x6QlvKII/AAAAAAAABXs/wJ38sSvfEUk/w1024-h577-no/DSC01851.JPG


Jeśli się myle, to mnie poprawcie, bo nie jestem do konca pewien ;)

Będzie 690 niebawem

23

Odp: Husaberg FE501 Supermoto - Cross-c1

K@mil ma rację, można obejść te wadliwe cewki stosując generator zasilany z aku.
Jest to gdzieś opisane na forum motocdi.com

Husaberg FE 450 E / SM
KTM 380 SMR SOLD
DR-Z400SM   3x3 , FCR39MX , JD , MRD/SSW , MAGURA/BREMBO4P/BRAKING320MM, IMS 2.6  SOLD

24

Odp: Husaberg FE501 Supermoto - Cross-c1

To spoko opcja, już pisał, że zrobili, tzn poprawili i jest ok :) Ja latałem z tym do tylu ludzi i nikt mi nic sensownego nigdy nie powiedział.

Będzie 690 niebawem

25

Odp: Husaberg FE501 Supermoto - Cross-c1

Problem rozwiązany i zażegnany :) Co prawda trochę drogi i czasu straciłem ale ISKRA jest zajebista :))

Teraz zostało mi wyregulować gaźnik.... Jak zgaszę na odkręconych kranikach to później ciężko pali, natomiast jak zakręcę kraniki i przegazuje(spale to co jest) to mi pali od strzała. Ktoś ma pomysł czym mogę zlikwidować tą bolączkę ??

UrbanStreetWorkshop
#444 KTM 530EXC Supermoto
         KTM 300EXC enduro
https://www.youtube.com/user/yamahadt1998

26 Ostatnio edytowany przez K@mil (2013-11-07 22:26:50)

Odp: Husaberg FE501 Supermoto - Cross-c1

rafal223 napisał/a:

Sygnał z czujnika, co tam podłączysz? SEM działa w ten sposób, ze przy odpowiednim naładowaniu rzuca iskre, stąd nie ma tam impulsatora jak jesteśmy przyzwyczajeni do zwyklego CDI, nie ma cześci która zbiera jakby sygnał o położeniu wału/magneta, po przejsciu którego leci sygnał o oddaniu ładunku do świecy.

Oj kolego, mało wiesz :)
Zresztą po wykonanej elektryce w motocyklu, który był w Twoim posiadaniu wnioskuję, że są duże braki :D :D :D (bez tutaj jakiś docinek - taki joke).

Dla potomnych:
http://obrazki.elektroda.pl/4362813200_1383855706.jpg

;)

27

Odp: Husaberg FE501 Supermoto - Cross-c1

Z elektryki lotny nie jestem, racja, elektryke nie ja robiłem i fakt, że nie była zrobiona jak powinna być :) fajnie, że ogarniacie te moto do porządku - mam nadzieję, że będzie ok :)

Będzie 690 niebawem

28

Odp: Husaberg FE501 Supermoto - Cross-c1

rafal223 - jak z regulacją tego gaźnika?
Bo jak cross-c1 pisał wyżej jak się wcześniej przed gaszeniem nie zakręci kraników (aby wypalił część z komory) to nie można odpalić, trzeba go kręcić i kręcić...

A jak zakręcimy kranik 10-15 sekund przed gaszeniem to odpala na dotyk :)



Jakie tam dysze zastosowałeś?







Wracając do zapłonu teraz jest tak, ze te 4 ceweczki CDI są w ogole odłączone i całość zasilana jest z aku.
Za jakiś czas zrobimy fotorelacje i filmik, aby zaprezentować jak to wyszło.

;)

29

Odp: Husaberg FE501 Supermoto - Cross-c1

Tą elektrykę to ogarniemy ale w zimę od nowa całą :)) Będą foty i opisy :)


A tak poza tym dzisiaj miałem ciekawy przypadek odpaliłem Berga i przejechać się chciałem ale coś mi się nie wkręca na wyższe obroty- od dołu ciągnie i do połowy zakresu jakby... A manetka na maksa :/ Pierwsza myśl coś z zapłonem dalej....
Po zajechaniu do garażu wyczuliśmy z kolegą że jest luz na manetce i jakby nie odkręcała się na maksa, to siup bak zdejmujemy i do gaźnika. A tam linka która wchodzi do gaźnika jest luźna( odkręciła się śrubka) i na manetce nie odkręcałem do maksa i oto powód.

Piszę to bo może się kiedyś komuś przyda - niby pierdoła ale mnie troszkę przestraszyła :DD

UrbanStreetWorkshop
#444 KTM 530EXC Supermoto
         KTM 300EXC enduro
https://www.youtube.com/user/yamahadt1998

30

Odp: Husaberg FE501 Supermoto - Cross-c1

Też tak miałem, ogólnie ciężko mu tam ułożyć te linki, bo były z drztki wraz z rollgazem. Główną 175 wolne obroty 42 główna powietrza 200 i 100, startowa 85 czyli 3 ostatnie są jak w większości, proponuje zabawić się z tą od wolnych i główną.

Będzie 690 niebawem