Odp: Jak wystartować w zawodach?
Super fotki
#13 Mistrzostwa Polski
Nie jesteś zalogowany. Proszę się zalogować lub zarejestrować.
FORUM.SUPERMOTO.PL » Mistrzostwa Polski i Puchar PZM » Jak wystartować w zawodach?
Strony Poprzednia 1 … 9 10 11 12 13 … 27 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
Super fotki
Darek,
Twoje zdjęcia są z roku 2005. W roku 2004 latało się inaczej :)
Darek,
Twoje zdjęcia są z roku 2005. W roku 2004 latało się inaczej :)
Się mylisz, się. Pamiętaj że w tamtych czasach były dwie rundy w Lublinie. Jedną Ty leciałeś na MZ, a kolejną Ja na Duku :)
A własnie. Marek leciał na MZ251 w Supermoto. Da się?!?! :)
Do pierwszych zawodów w Gostyniu pozostało niewiele czasu w związku z tym że chcę wystartować (PP klasa C2) mam kilka pytań:
- w regulaminie przeczytałem że trzeba zdać egzamin na certyfikat startując pierwszy raz w zawodach, jakie dokumenty trzeba wypełnić żeby dostać ten certyfikat.
- to pytanie kieruję do kolegów z Poznania, gdzie można zrobić w Poznaniu potrzebne do startu badania lekarskie ?
- do kiedy i jak można się zgłaszać do zawodów w pierwszym terminie żeby nie płacić większego wpisowego? Jak chcę się zgłosić w pierwszym terminie to muszę zapłacić przelewem czy wystarczy na miejscu w dniu zawodów ?
- czy w Gostyniu sprawdzają głośność wydechów ?
- czy jak nie mam zdrutowanych korków oleju itp. to mnie dopuszczą do zawodów?
- gdzie mogę sprawdzić jaki mogę mieć numer startowy ?
Prawda jest taka ze na poziomie debiutu ( czasy o 15-20 sec od pierwszego ) zawieszenie MX lekko podkręcone jest lepsze od typowo utwardzone SM .
Co przez to rozumiesz, że na poziomie amatora zawieszenie mx będzie lepsze od zawieszenia np. twenty suspension? Pytam z czystej ciekawości, bo sam regenerowałem ost. zawieszenie w ktm'ie i się zastanawiałem czy od razu nie poskracać sprężyn pod sm itd. ale w końcu sprężyny zostały w seri (tyle, że tył trochę twardszy). Później tego żałowałem, ale ten post włąśnie mnie trochę zainteresował.
Pytanie odnośnie regulaminu Pucharu:
Wymagany jest kombinezon jednoczęściowy. Czyli kombinezon skórzany spinany suwakiem z dwóch części odpada?:/
Pytanie może głupie, ale ten temat może skutecznie pokrzyżować moje plany pierwszego startu w zawodach... Przynajmniej w tym roku;)
Pytanie odnośnie regulaminu Pucharu:
Wymagany jest kombinezon jednoczęściowy. Czyli kombinezon skórzany spinany suwakiem z dwóch części odpada?:/Pytanie może głupie, ale ten temat może skutecznie pokrzyżować moje plany pierwszego startu w zawodach... Przynajmniej w tym roku;)
A no właśnie. Trzeba mieć jednoczęsciowy czy można startować w tekstylnych ciuchach na moto (kurtka, spodnie) ?
spokojnie możesz startowac nawet w Mistrzostwach Polski w kombinezonie 2 częściowym
spokojnie możesz startowac nawet w Mistrzostwach Polski w kombinezonie 2 częściowym
A to spoko. Bo się tak włąśnie zastanawiałem czy jakbym wyskoczył na zawody w zwykłej kurtce na moto i jeansowych spodniach na moto to czy by mnie nie zawrócili i kazali wracać do domu nadaremno.
Straszny śmietnik w tym temacie....
Kilka słów podsumowania, jakie udało mi się wyczytać w regulaminach - niestety 2012:
Mamy dwie interesujące nas licencje - A i B.
A - starty w Mistrzostwach Polski
B - starty w Pucharze Polski
Wpisowe do zawodów Supermoto w sezonie 2012 wynosi:
Mistrzostwa Polski (S1 i S2) - 300 zł
Puchar Polski (C1 i C2) - 200 zł
C1 - motocykle o pojemności do 250cm3 – 2T oraz do 450cm3 – 4T, wiek od 15 lat
C2 - motocykle bez ograniczeń, wiek od16 lat
Prawo startu bez licencji - możliwe tylko w Pucharze Polski, wygasa po sklasyfikowaniu zawodnika w zawodach.
W kolejnych zawodnik może wystartować wyłącznie posiadając już licencję B.
Licencję B uzyskać można jedynie będąc członkiem klubu zrzeszonego w PZM.
CERTYFIKATY:
Certyfikat dostajemy po zaliczeniu egzaminów teoretycznego i praktycznego (oba do zrobienia w dniu zawodów)
Egzamin teoretyczny będzie przeprowadzany ze znajomości Zasad Rozgrywek Supermoto.
Egzamin praktyczny zalicza się poprzez udział i sklasyfikowanie w jednej rundzie Pucharu Polski.
Osoba przystępująca do egzaminu praktycznego zobowiązana jest do:
posiadania regulaminowego motocykla i ubioru
opłacenia ubezpieczenia od NNW na czas trwania zawodów,
przedstawienia Karty Zdrowia z potwierdzoną zdolnością uprawiania sportów motocyklowych przez przychodnię sportowo-lekarską albo lekarza o specjalności medycyny sportowej lub posiadającego certyfikat PTMS
opłacenia kosztów egzaminu
START W ZAWODACH:
Pierwszy termin – min. 15 dni przed zawodami
Drugi termin - rozpoczęcie drugiej sesji treningów kwalifikacyjnych
Zgłoszenie do zawodów, podpisane przez zawodnika i potwierdzone przez jego klub, należy przesłać na adres organizatora w formie pisemnej lub elektronicznej.
W biurze zawodów zawodnik musi przedłożyć następujące dokumenty:
wypełnione i podpisane zgłoszenie do zawodów (jeżeli nie zostało przesłane wcześniej),
ważną na 2012 rok licencję dla dyscypliny „Supermoto” lub dowód osobisty (jeśli nie mamy jeszcze licencji)
Kartę Zdrowia z potwierdzoną zdolnością uprawiania sportów motocyklowych przez przychodnię sportowo-lekarską albo lekarza o specjalności medycyny sportowej lub posiadającego certyfikat PTMS,
dowód wpłaty wpisowego.
LICENCJE:
Egzaminy praktyczne i teoretyczne na licencje „B” odbywają się przy każdej imprezie o Puchar Polski.
Egzamin teoretyczny zdajemy ze znajomości Regulaminu Sportu Motocyklowego PZM + Supermoto.
Godziny przeprowadzenia egzaminów teoretycznych podane będą w regulaminach szczegółowych zawodów lub ogłoszone komunikatem na miejscu zawodów.
Egzamin praktyczny zalicza się poprzez udział i sklasyfikowanie w imprezach – dla Supermoto - ukończenie jednej rundy zawodów.
Zaliczenie egzaminu praktycznego w którejkolwiek ze specjalności (enduro, supermoto, trial, cross country…itd.) oraz egzaminu teoretycznego uprawnia do otrzymania "ogólnego" certyfikatu do uprawiania sportu motocyklowego.
Egzamin teoretyczny i praktyczny może być przeprowadzony w tym samym dniu.
W przypadku negatywnego wyniku egzaminu teoretycznego lub praktycznego osoba ubiegająca się o certyfikat może ponownie przystąpić do egzaminu z którego uzyskała wynik negatywny nie wcześniej jednak niż po upływie 30 dni.
Na koniec przydatne linki:
Zasady Ogólne: [url]http://www.pzm.pl/pliki/zg/motocykle/mc/regulaminy/Zasady_ogolne_final_60_str.pdf[/url]
Zasady Supermoto: [url]http://www.pzm.pl/pliki/zg/motocykle/supermoto/regulaminy/zasady_rozgrywek_supermoto_2013.pdf[/url]
Wszystkie regulaminy: [url]http://www.pzm.pl/regulaminy/supermoto-2012[/url]
Pamietajcie jeszcze o przygotowaniu motocykla do zawodow:
- zbiorniczek na zlewki
- drutowanie korka wlewu i spustowego oleju
- tla z numerami odpowiedniego koloru
- numery startowe odpowiedni rozmiarJak to przygotujecie to przeglad nie bedzie zadnym problemem!!!
BolekZKO napisał/a:A co do przygotowania motocykla do przeglądu to sprawdzają czy zamiast płynu w chłodnicy jest woda ?
Od tego roku beda sprawdzali!
Co do wody w ukladzie chlodzenia to sa dodatki bez glikolu, ktore podnosza temperature wrzenia. Tutaj chodzi zeby pozbyc sie sliskiego glokolu, ktory jest zawarty w standardowym plynie.
Np. Motul MoCool tj: [url]http://www.motul.com/pl/pl/products/137?f[/url]
Jaki strój, jakie homologacje w praktyce:
Kombiak w SM moze byc 2 czesciowy i lepiej w kombi. Nie posiadaja one metek fim i tego nikt nie sprawdza. Ochraniacze maja normy CE ale to tylko dla wlasnej info. Jedyna homologacja ktora jest wymagana to dla kasku.
Mata ekologiczna w praktyce:
Możesz zabrać kawałek starej wykładziny albo kupić wykładzinę remontową, ja mam zwykłą wycieraczkę 1,5mx1m podgumowaną od spodu. Przydaje się żeby nie ubierać butów na betonie czy trawie i tyle.
Możesz oczywiście kupić ''matę środowiskową'' jak nazwa wskazuje- EKO za 130zł
Jest to byle jaki kawalek materialu. Wg regulaminu musi wchlaniac rozlany plyn. Ja tam mialem gumowa wykladzine i nie mialem z tym problemow.
Stopka boczna:
musi byc zdemontowana
mam pytanie, w regulaminie PZM Zasady Rozgrywek Supermoto znalazłem taki podpunkt
2.1.7. Urządzenia rozruchowe
Motocykle wyposażone w silniki 4-suwowe muszą być wyposażone w urządzenia rozruchowe
czy miano tutaj na myśli kopniaka czy chodziło rozruch elektryczny, który bym musiał załozyć do mojej yzf 250 4t???
mam pytanie, w regulaminie PZM Zasady Rozgrywek Supermoto znalazłem taki podpunkt
2.1.7. Urządzenia rozruchowe
Motocykle wyposażone w silniki 4-suwowe muszą być wyposażone w urządzenia rozruchoweczy miano tutaj na myśli kopniaka czy chodziło rozruch elektryczny, który bym musiał załozyć do mojej yzf 250 4t???
Jest to rozrusznik elektryczny lub kopniak. Motocykl nie moze byc odpalany z maszyny zewnetrznej jak np go kart
Witam w tym roku postanowiłem zacząć przygodę z SM w PP....Kieruje moje pytanie do doświadczonych rajderów.....Jako że będzie to mój 1 rok startów czy niezbędnym zakupem jest antyhopping :) z drugiej strony mam świadomość ile kosztuje naprawa skrzyni biegów, a przy redukcji o 2 biegi w dół podejrzewam, że przeciążenia będą niemałe.... proszę nie hejtować w stylu sam sobie odpowiedziałeś :) tylko konstruktywna krytyka :)
Strony Poprzednia 1 … 9 10 11 12 13 … 27 Następna
Zaloguj się lub zarejestruj by napisać odpowiedź
FORUM.SUPERMOTO.PL » Mistrzostwa Polski i Puchar PZM » Jak wystartować w zawodach?
Wygenerowano w 0.065 sekund, wykonano 70 zapytań